Help Desk

internetszolgáltatónál végzett "műszaki segítségnyújtás"

Friss topikok

  • szoszyke99: :) ide írnám, ha nem töröltem volna ki azt a sok sok okosságot amit gyűjtöttem én is! :) amikor én... (2010.04.20. 00:04) szombat
  • nD: Mozzarella firefoxon szakadtam. :) (2010.03.23. 21:08) átlagos nap
  • Louis: A Béla tipusú informatikusokat én is ismerem.... Béla informatikus ha, a felesége, a fia, az unoka... (2010.03.10. 19:34) első

Linkblog

HTML

szombat

2010.03.16. 11:49 | f1yerz | 1 komment

HD: Egy mobiltelefonszámot szeretnék kérni, amire kollegák küldenek egy sms-t, ha sikerült elhárítani a hibát.
Ü: Egy kis türelmét kérem, mert nem tudom fejből, most költöztünk ide.
Ü: ...
Ü: na megvan, 0630...

 

Ü: Nem működik az e-mailem
HD: Milyen e-mail klienst használ?
Ü: Vindzov!  //windows
HD: Outlook?
Ü: Igen igen, az
HD: Outlook beállításban sajnos nem tudok segíteni, csak a postafiók felhasználói nevének, és jelszavának ellenőrzésében tudok segíteni
Ü: Rigó!
HD: Rigó?
Ü: Igen, próbálja meg a rigót.
HD: Hölgyem ez így önmagában csak egy szó, mit próbáljak meg rajta?
Ü: Hát, hogy ez a jelszó.
HD: Rendben, de mi az e-mailcím?
Ü: abc@x.hu
HD: Tehát ehhez próbáljam meg a rigó jelszót?
Ü: Nem, ennek a jelszava, ami itt a papiron van nekem xGH3slA2.
HD: Így van ez egyezik, amikor kérdezi a program írja be a felhasználói névhez az "abc"-t jelszónak pedig ezt amit most lediktált.
Ü: Jaaaj, köszönöm, jönnek a levelek
 

átlagos nap

2010.02.14. 02:03 | f1yerz | 2 komment

HD: Az ADSL modemen, az ADSL lámpa világít?
Ü: Csak a TV!

HD: ADSL modemen melyik lámpák világítanak?
Ü: Igen!

Ü: Megjött a startlap, most települ fel

Ü: Állnak itten fel a dolgok éppen //értsd villognak a lámpák a modemen

Ü: szplúdtoccs //értsd speedtouch

Ü: villan //Wlan

Ü: mozarella firefox //előfordul még mozililla, mozeralla

Ü: Nem épül fel a modem

Ü: a kanadai gleccserek olvadási sebességével működik az adsl

első

2010.02.02. 01:48 | f1yerz | 1 komment

Hi! Ezzel remélem letudtam a köszönést, a vallomást, hogy miért kezdtem el blogolni, hogy mennyire (nem)trendi blogolni minden egyéb beköszöntő baromságot.

Szóval nehéz kitalálni, helpdeskről lesz szó. Nézzük az átlagos ügyféltípusokat.

1, Olyan burokban él, hogy még a telefonszáma körzetszámát se tudja, sőt szerinte nincs is körzetszáma, minden telefonszám 6 számjegyű.

2, Az alkalmatlan. Mindenre. Pl hogy egy 15*10*3 cm-es dobozról (ADSL/kábel modem) leolvassa melyik lámpák világítanak. Kezdjük inkább ott, hogy van aki nem tud róla, hogy ezzel netezik. Nekik végig kell kúszni az asztal alatt, követve a "zsineget"
Van aki nem tudja, hogy árammal működik a modem. Van aki nem tudja kihúzni a konnektorból, és van (nem viccelek) aki azt a részt sem érti, mi az a konnektor. Nem érti mit kéne kihúzni miből.
Ők egyszerű eldöntendő kérdésre sem tudnak válaszolni, AZ internet az nem más mint a "kék e betű", az e-mail az a "kutlok".

3, Béla. Általában a 2-es típus ismer egy Bélát, aki mindent tud a számítógépekről, sőt informatikusnak is nevezzük, mert Béla egyedül tudja elindítani a windowst. Teljesen egyedül. Kezdjük akkor egyszerű kérdéssel, hisz kollegáról van szó, biztos érti a szakzsargont:
-Milyen hibaüzenetet ír ki csatlakozáskor?
-Semmilyet.
Innen már sejthető, hogy egy Bélával van dolgunk, aki 23 évesen, az érettségi megszerzésekor, kapott ajándékba egy ECDL könyvet, amit a mai napig se nyitott ki. Nos így lett Béla informatikus.
 

4, A komolyan vehető ügyfél. Nem 1 percig mondja a problémát, hanem 10 mp-ig, és csak a lényeget. Ők azok akik minden kérdésre úgy válaszolnak, mint akinek nem okoz gondot a 10-es szorzótábla. Róluk nem nagyon lesz szó, mert nem viccesek. 

Hirtelen ők jutottak eszembe, majd még írok általánosítást, ha eszembe jut.

Elindul majd

2010.02.01. 17:50 | f1yerz | Szólj hozzá!

Nah lesz itt minden jóság, de lusta vagyok, így hát várni kell a felvezető blogra, ami után már csak a szín tiszta logok jönnek majd.