Help Desk

internetszolgáltatónál végzett "műszaki segítségnyújtás"

Friss topikok

  • szoszyke99: :) ide írnám, ha nem töröltem volna ki azt a sok sok okosságot amit gyűjtöttem én is! :) amikor én... (2010.04.20. 00:04) szombat
  • nD: Mozzarella firefoxon szakadtam. :) (2010.03.23. 21:08) átlagos nap
  • Louis: A Béla tipusú informatikusokat én is ismerem.... Béla informatikus ha, a felesége, a fia, az unoka... (2010.03.10. 19:34) első

Linkblog

HTML

első

2010.02.02. 01:48 | f1yerz | 1 komment

Hi! Ezzel remélem letudtam a köszönést, a vallomást, hogy miért kezdtem el blogolni, hogy mennyire (nem)trendi blogolni minden egyéb beköszöntő baromságot.

Szóval nehéz kitalálni, helpdeskről lesz szó. Nézzük az átlagos ügyféltípusokat.

1, Olyan burokban él, hogy még a telefonszáma körzetszámát se tudja, sőt szerinte nincs is körzetszáma, minden telefonszám 6 számjegyű.

2, Az alkalmatlan. Mindenre. Pl hogy egy 15*10*3 cm-es dobozról (ADSL/kábel modem) leolvassa melyik lámpák világítanak. Kezdjük inkább ott, hogy van aki nem tud róla, hogy ezzel netezik. Nekik végig kell kúszni az asztal alatt, követve a "zsineget"
Van aki nem tudja, hogy árammal működik a modem. Van aki nem tudja kihúzni a konnektorból, és van (nem viccelek) aki azt a részt sem érti, mi az a konnektor. Nem érti mit kéne kihúzni miből.
Ők egyszerű eldöntendő kérdésre sem tudnak válaszolni, AZ internet az nem más mint a "kék e betű", az e-mail az a "kutlok".

3, Béla. Általában a 2-es típus ismer egy Bélát, aki mindent tud a számítógépekről, sőt informatikusnak is nevezzük, mert Béla egyedül tudja elindítani a windowst. Teljesen egyedül. Kezdjük akkor egyszerű kérdéssel, hisz kollegáról van szó, biztos érti a szakzsargont:
-Milyen hibaüzenetet ír ki csatlakozáskor?
-Semmilyet.
Innen már sejthető, hogy egy Bélával van dolgunk, aki 23 évesen, az érettségi megszerzésekor, kapott ajándékba egy ECDL könyvet, amit a mai napig se nyitott ki. Nos így lett Béla informatikus.
 

4, A komolyan vehető ügyfél. Nem 1 percig mondja a problémát, hanem 10 mp-ig, és csak a lényeget. Ők azok akik minden kérdésre úgy válaszolnak, mint akinek nem okoz gondot a 10-es szorzótábla. Róluk nem nagyon lesz szó, mert nem viccesek. 

Hirtelen ők jutottak eszembe, majd még írok általánosítást, ha eszembe jut.

A bejegyzés trackback címe:

https://helpdesk.blog.hu/api/trackback/id/tr301721719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Louis 2010.03.10. 19:34:59

A Béla tipusú informatikusokat én is ismerem.... Béla informatikus ha, a felesége, a fia, az unokahúga, a szomszéd bácsi az. Még sorolhatnám... És Béla mindíg jobban tudja... mert Béla informatikus... DE AKKOR MINEK ÍR HELPDESKET???
süti beállítások módosítása